Blog i porady

Wniosek o zezwolenie na pracę- opłata

Każdy pracodawca, który chce legalnie zatrudnić cudzoziemca w swojej firmie musi wystąpić do Urzędu Wojewódzkiego z wnioskiem o zezwolenie na pracę i je opłacić. Ile wynosi opłata za wydanie zezwolenia na pracę? Kto jest zwolniony z opłaty?

Świadczenie pieniężne „Rodzina 500+” także dla cudzoziemców- sprawdź czy Ci przysługuje!

Prawo do korzystania ze świadczenia pieniężnego „Rodzina 500+" nie przysługuje tylko obywatelom polskim. Z roku na rok wzrasta liczba cudzoziemców korzystających z „500+”. Wyjaśniamy kiedy cudzoziemcy mogą z niego skorzystać oraz jakie warunki muszą zostać spełnione. Sprawdź jak je otrzymać!

Lista zawodów, które nie wymagają informacji starosty

Przedstawiamy wykaz nowych zawodów, w przypadku których wojewoda wydaje zezwolenia na pracę bez konieczności uzyskania informacji starosty o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych na lokalnym rynku pracy. Zmiany dotyczą również wniosków o pobyt czasowy i pracę.

Ponaglenie- nowość, która może przyśpieszyć wydanie zezwolenia na pracę i pobyt

Zarówno pracodawcy i cudzoziemcy nie są już bezbronni w związku z bezczynnością organów administracyjnych i przewlekłością postępowania o wydanie zezwolenia. Ponaglenie, to nowość, która może mieć niebywałe znaczenie i przyśpieszyć postępowanie i wydanie przez wojewodę zezwolenia na pracę lub pobyt czasowy.

Numer PESEL dla cudzoziemca, a PIT

Jeżeli jesteś pracodawcą zatrudniającym cudzoziemców i rozliczasz PIT-11 za pracę- uważaj na zmiany w przepisach dotyczące numeru PESEL cudzoziemców. Posiadanie numeru PESEL przez cudzoziemca pracującego w Twojej firmie ułatwi Ci rozliczenia podatkowe, a nawet obniży wysokość składek!

Jak zatrudnić pracownika z Turcji, Iranu, Indii?

Według danych statystycznych 39 % przedsiębiorców zatrudnia cudzoziemców spoza krajów Unii Europejskiej, coraz częściej z Bliskiego Wschodu, np. z Turcji, Iranu, czy nawet z Indii, Wietnamu i Filipin. Wyjaśniamy jakie kroki należy podjąć, aby zatrudnić takiego cudzoziemca szybko i zgodnie z przepisami.

Czy pracodawcy zawsze muszą płacić zawyżony podatek dochodowy od dochodów cudzoziemców (np. Ukraińców) ?

Wielu pracodawców nie wie, że wysokość podatku za pracę cudzoziemca może się różnić. Wybór rozliczenia podatkowego cudzoziemca wiąże się z umową, na jakiej pracuje cudzoziemiec, a także z ustaleniem miejsca zamieszkania cudzoziemca.

Związek małżeński z cudzoziemcem

Ślub z cudzoziemcem bardzo często wydaje się skomplikowany. Odpowiadamy gdzie można zawrzeć związek małżeński z cudzoziemcem? Jakie dokumenty należy przygotować? W jaki sposób uzyskać polski akt małżeństwa?

Zezwolenie na pracę a zmiana pracodawcy

Bardzo często spotykamy się z przekonaniem pracodawców, że dotychczasowy dokument cudzoziemca zezwalający na legalną pracę w Polsce pozostaje ważny przy zmianie pracodawcy i umożliwia nowym pracodawcom na natychmiastowe zatrudnienie pracownika w swojej firmie. Niestety jest to MIT, a w praktyce przepisy są o wiele bardziej złożone.

Zamknij [X]